Om Nordvestkirken

En kirke er ikke en bygning. En kirke er menigheden - altså menneskene. Derfor er fællesskabet afgørende for os. Både hele menigheden, de små og mere fortrolige fællesskaber, og de mere aldersrelaterede fællseskaber for børn, juniorer, teenagere og unge.

Vi samles alle sammen søndag formiddag for at møde Jesus og for at fejre det han har gjort for os! Herudover har vi undervisningsaftener, temadage, lejre og meget andet.

Nordvestkirken er en evangelisk luthersk kirke, der ligger ved Utterslev Torv i Københavns Nordvestkvarter. I kirken er alle aldersgrupper repræsenteret. Nordvestkirken er en moderne kirke, der sætter livet og troen på Gud i relation til den moderne dansker.

Kirkens hovedaktivitet er søndagens gudstjeneste, vor alle kan få noget ud af at deltage. Gennem sang og musik, vidnesbyrd og tale sættes fokus på bibelens Jesus, så mennekser lærer ham at kende og fortæller ham om andre. Nordvestkirken er et åbent fællesskab, hvor alle kan føle sig velkommen.

Udover søndagsgudstjenesten er der en række aktiviteter som børne-, junior-, teen- og ungdomsarbejde samt Basisaftener med bibelundervisning.

Vedtægter for Nordvestkirken

Nyhedsbrev

Nyhedsbrevet udsendes en gang om ugen med informationer om søndagens gudstjeneste og kommende arrangementer i kirken.
Tilmeld dig til Nordvestkirkens nyhedsbrev her

En del af Luthersk Mission

Nordvestkirken er en del af Luthersk Mission, som tæller ca. 100 menigheder med i alt omkring 4.000 medlemmer på landsplan. Luthersk Mission er også meget aktiv i international mission og har aktiviteter i bl.a. Tanzania, Ethiopien, Peru og Cambodja. Læs mere på hjemmesiden www.dlm.dk.

1:1 mission

Det må ud!

Det siger sig selv, at man ikke kan holde det bedste budskab i universet for sig selv. Vi har fået frelse og evigt liv for intet. Det budskab brænder vi efter at bringe videre til alle der ikke har hørt det, ikke har forstået det eller har afvist det i første omgang.

Fordi Nordvestkirken er en del af Luthersk Mission, kan vi bringe det glade budskab videre både lokalt og internationalt!

Lokal mission

På det lokale plan har Nordvestkirken valgt "1:1 mission" som det første og grundliggende valg. Det betyder, at vi hver især vil fortælle det glade budskab til dem vi går i blandt i hverdagen. F.eks. familie, venner, kollegaer og naboer. Her har vi ofte en stor kontaktflade og relationerne er præget af gensidig tillid. Det giver et godt grundlag og en god atmosfære for at snakke om, hvem vi er, hvem Gud er og specielt om hvad han har gjort for os.

International mission

På den globale scene har Luthersk Mission været aktiv med sendelse af missionærer og volontører i mere end 100 år! Vi er for tiden bl.a. tilstede i Tanzania, Ethiopien, Peru og Cambodia. Der er en palette af muligheder for at medvirke, uanset om man bor i København eller om man er rejst ud i verden. Læs meget mere på Luthersk Missions internationale hjemmeside - klik her.